۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۲۶

تشریح اقدامات وزارت بهداشت؛

انجام 410 نمونه آزمایش میکروبی از آبهای مناطق زلزله زده بوشهر

انجام 410 نمونه آزمایش میکروبی از آبهای مناطق زلزله زده بوشهر

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اقدامات بهداشت محیط در منطقه زلزله زده بوشهر را تشریح کرد و گفت: 2500 مترمكعب آب توسط همكاران بهداشت محيط كلرزني و بيش از 1000 مورد كلرسنجي انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کاظم ندافی، جمعيت تحت پوشش خدمات بهداشت محيط در منطقه زلزله زده بوشهر را 6816 نفر در قالب 1577 خانوار اعلام کرد و گفت: از زمان وقوع زلزله تاكنون روزانه 13 نفر از كارشناسان و پرسنل بهداشت محيط خدمات لازم را به زلزله زدگان ارايه کرده اند.

وی در ادامه افزود: تاكنون 2500 مترمكعب آب توسط همكاران بهداشت محيط كلرزني شده است و بيش از 1000 مورد كلرسنجي انجام شده است. همچنین410 نمونه آب، مورد آزمايش ميكروبي قرار گرفته است.

ندافی افزود: تا امروز 65 كيلوگرم پركلرين و 54 كيلوگرم انواع سموم براي گندزدايي و سمپاشي منطقه مورد استفاده قرار گرفته است و 175 هزار مترمربع از سطوح سمپاشي و طعمه گذاري شده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه پيگيري و نظارت لازم در زمينه جمع آوري و دفع پسماندهاي منطقه توسط بهداشت محيط انجام شده است، افزود: كارشناسان بهداشت محيط استانهاي معين نيز براي اعزام به منطقه زلزله زده آمادگي لازم را دارند و در این رابطه تجهيزات و امكانات مورد نياز مناطق زلزله زده در زمينه بهداشت محيط توسط دانشگاه علوم پزشكي بوشهر بطور كامل تامين شده است.

کد خبر 2034336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha